ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
do XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego w Warszawie
w roku szkolnym 2015/2016
§ 1.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
- Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)
- Zarządzenie nr 13 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2015 r. rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2015/2016. (wraz z załącznikami)
- Uchwała Rady Pedagogicznej z dn. 25.02.2015 r. zatwierdzająca zasady
§ 2.
Wymagane dokumenty
- wniosek wydrukowany z systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji (zwanego dalej Systemem) i potwierdzony podpisem kandydata oraz prawnych opiekunów,
- kopie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum,
- oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum oraz oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego,
- 3 fotografie (na odwrocie dane: imię i nazwisko, data urodzenia),
- pisemne oświadczenia woli (potwierdzenie wyboru szkoły, rezygnacja z ubiegania się o przyjęcie do szkoły w przypadku odebrania dokumentów).
§ 3.
Zasady ogólne
- Rekrutacja do Szkoły jest prowadzona z wykorzystaniem systemu informatycznego.
- Kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w sekretariacie szkoły pierwszego wyboru wnioski - podania wydrukowane z Systemu wraz z niezbędnymi kopiami zaświadczeń (kopie zaświadczeń muszą być potwierdzone przez szkoły, w których są one wymagane).
- Szkoła przyjmuje wyłącznie wnioski podpisane przez kandydata i rodziców (prawnych opiekunów).
- W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego wspomagania:
- kandydat, składając wniosek – podanie, określa pozycję swoich preferencji przyjęcia do danego oddziału,
- każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów, zapewniających mu przyjęcie,
- jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów, uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów - zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który znajduje się najwyżej na liście jego preferencji,
- kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów.
- Kandydat, umieszczony na liście przyjętych do danej szkoły, składa oświadczenie, potwierdzające wolę podjęcia nauki w danej szkole oraz oryginały świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w terminie, ustalonym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty - określonym w § 5. Zasad Rekrutacji.
- Warunkiem przyjęcia do Szkoły jest złożenie pisemnego oświadczenia, potwierdzającego wybór i dostarczenie oryginałów dokumentów w terminie określonym w terminarzu.
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej Dyrektor Szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjno - Kwalifikacyjną (w skrócie SKRK), wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjno - Kwalifikacyjna:
- podaje informację o warunkach rekrutacji,
- przeprowadza postępowanie rekrutacyjno-kwalifikacyjne zgodnie z kryteriami i warunkami określonymi w regulaminie,
- ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia,
- ogłasza listę kandydatów przyjętych do Szkoły,
- ogłasza listę kandydatów nieprzyjętych do Szkoły,
- podaje informację o wolnych miejscach w Szkole,
- zajmuje stanowisko w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie i nierozstrzygniętych w szczegółowych przepisach, w tym określa warunki i kryteria rekrutacji uzupełniającej i rekrutacji dodatkowej,
- sporządza protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
- Kandydaci, ubiegający się o przyjęcie do Szkoły, są zobowiązani do zapoznania się z dokumentami, regulującymi działalność Liceum (Statut, Regulamin Szkoły, Wewnątrzszkolny System Oceniania), a z chwilą przyjęcia do Szkoły - do ich przestrzegania.
§ 4.
Kryteria rekrutacji
- Do klasy pierwszej Liceum przyjmuje się kandydatów, którzy posiadają świadectwo ukończenia gimnazjum.
- O przyjęciu kandydata do oddziału klasy pierwszej decyduje uzyskana przez niego w wyniku postępowania rekrutacyjno - kwalifikacyjnego lokata na listach kandydatów do Szkoły.
- Progiem punktowym jest liczba punktów ostatniego kandydata zakwalifikowanego przez System do danego oddziału.
- Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od osiągniętych wyników, uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjno - kwalifikacyjnym.
- Kolejność na liście przyjętych ustala się w następujący sposób:
- kandydaci przyjęci bez postępowania rekrutacyjnego,
- kandydaci, którzy w postępowaniu rekrutacyjnym uzyskali największą liczbę punktów.
- Pierwszeństwo w przyjęciu do Szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjno - kwalifikacyjnym, mają w następującej kolejności:
Dokumenty, o których mowa w powyższej tabeli w pkt. 1 oraz w pkt. 2 lit. b–e, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu.
Oświadczenia, o których mowa powyższej tabeli w pkt. 2 lit. a) i f), składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- O przyjęciu do oddziału klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy decyduje Dyrektor Szkoły.
- Oświadczenia woli (potwierdzenie wyboru szkoły, rezygnacja z ubiegania się o przyjęcie do szkoły w przypadku odebrania dokumentów) powinny być złożone na piśmie.
- Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów określonych w § 2. pkt. 1, 2, 3 spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego, a odnośnie § 2. p. 5 oraz § 4. pkt 6 - nieuwzględnienie tych osiągnięć i uprawnień w procesie rekrutacyjno-kwalifikacyjnym.
- O przyjęciu kandydata do liceum decyduje suma liczby punktów, uzyskanych przez kandydata za:
- egzamin gimnazjalny,
- oceny z następujących przedmiotów:
język polski, matematyka
chemia, biologia
|
w przypadku kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do oddziału 1a z rozszerzonym programem nauk przyrodniczych,
|
język polski, matematyka
historia oraz geografia lub biologia
(do wyboru przez kandydata)
|
w przypadku kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do oddziału 1b z rozszerzonym programem nauk humanistycznych
|
język polski, matematyka
geografia i historia
|
w przypadku kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do oddziału 1c z rozszerzonym programem nauk społecznych,
|
język polski, matematyka
fizyka i chemia
|
przypadku kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do oddziału 1d lub 1e z rozszerzonym programem nauk ścisłych,
|
- inne osiągnięcia edukacyjne ucznia, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Absolwentowi gimnazjum, który został zwolniony ze wszystkich części egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum w celu wyrównania szans edukacyjnych w procesie rekrutacji podwaja się sumę punktów uzyskaną za:
- oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych w pkt. 10b;
- inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum;
- średnią arytmetyczną uzyskaną z obowiązkowych zajęć edukacyjnych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz religii lub etyki.
Absolwentowi gimnazjum, który został zwolniony z części egzaminu gimnazjalnego przyznaje się liczbę punktów:
- uzależnioną od oceny na świadectwie z danego przedmiotu (dotyczy przedmiotów: język polski, matematyka, język obcy nowożytny) zgodnie z tabelą
Ocena |
Punkty |
celujący |
20 |
bardzo dobry |
16 |
dobry |
12 |
dostateczny |
8 |
dopuszczający |
4 |
- uzależnioną od średniej ocen zaokrąglonej do dwóch miejsc po przecinku (dotyczy przedmiotów: historia i wiedza o społeczeństwie oraz biologia, geografia, fizyka i chemia) zgodnie z tabelą
Ocena |
Punkty |
5,51 – 6,00 |
20 |
4,51 – 5,50 |
16 |
3,51 – 4,50 |
12 |
2,51 – 3,50 |
8 |
2,00 – 2,50 |
4 |
- W postępowaniu klasyfikacyjnym kandydat może otrzymać maksymalnie 200 punktów.
Punkty przyznawane są według następujących kryteriów:
- 100 p. maksymalnie za egzamin gimnazjalny,
- 100 p. maksymalnie za oceny z przedmiotów, wybranych ze świadectwa ukończenia gimnazjum (z czterech przedmiotów: języka polskiego, matematyki i dwóch zajęć edukacyjnych, wskazanych w § 4. p. 10) oraz za inne osiągnięcia uczniów, odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum.
Ad. a. Egzamin gimnazjalny jest przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum. Szczegółowe wyniki egzaminu wyrażone są w skali procentowej dla zadań z zakresu:
- języka polskiego,
- historii i wiedzy o społeczeństwie,
- matematyki,
- przedmiotów przyrodniczych: geografii, biologii, chemii, fizyki,
- języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym.
W celu przeliczenia wyniku procentowego egzaminu na punkty przyjmuje się współczynnik 0,2 (np. uczeń uzyskał z matematyki wynik 70%, 70 0,2=14 punktów w rekrutacji).
Ad. b. Oceny będą przeliczane na punkty następująco:
Ocena |
Punkty |
celujący |
18 |
bardzo dobry |
14 |
dobry |
10 |
dostateczny |
6 |
dopuszczający |
2 |
Osiągnięcia ucznia, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, będą przeliczane na punkty następująco:
Liczba punktów
|
Osiągnięcie ucznia, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum
|
13 punktów |
Tytuł finalisty w co najmniej jednym konkursie, którego program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, lub za tytuł laureata innego konkursu, organizowanych przez kuratora oświaty co najmniej na szczeblu wojewódzkim - zasady organizacji tych konkursów określone zostały w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. Nr 13, poz.125)
Finalista lub laureat więcej niż jednego konkursu uzyskuje tylko 13 punktów.
|
7 punktów |
Tytuł finalisty w co najmniej jednym konkursie organizowanym przez kuratora oświaty - zasady organizacji tych konkursów i olimpiad określone zostały w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. Nr 13, poz.125).
Finalista więcej niż jednego konkursu uzyskuje 7 punktów. W przypadku przyznania 13 punktów nie przyznaje się 7 punktów.
|
5 punktów |
Uzyskane wysokie miejsce – nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem – w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkół, co najmniej na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim niezależnie od liczby zawodów, w których kandydat brał udział. |
2 punkty |
Uzyskane wysokie miejsce – nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem – w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkół, co najmniej na szczeblu powiatowym niezależnie od liczby zawodów, w których kandydat brał udział.
W przypadku przyznania 5 punktów za osiągnięcia na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim nie przyznaje się 2 punktów za osiągnięcia na szczeblu powiatowym.
|
Ponadto można uzyskać:
2 punkty – za osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu lub środowiska szkolnego;
2 punkty – za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem;
do 6 punktów - za średnią arytmetyczną zaokrągloną do trzech miejsc po przecinku, uzyskaną z obowiązkowych zajęć edukacyjnych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz religii lub etyki (w przypadku braku oceny z wymienionych wyżej zajęć edukacyjnych, zajęć tych nie uwzględnia się przy obliczaniu średniej arytmetycznej).
Ilość punktów |
Ocena |
6 |
celujący |
5 |
bardzo dobry |
4 |
dobry |
3 |
dostateczny |
2 |
dopuszczający |
- Liczbę oddziałów i miejsc w poszczególnych oddziałach określa Dyrektor Szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
- Decyzję w sprawie przyjęcia kandydatów we wszystkich przypadkach, również nieobjętych niniejszymi postanowieniami, podejmuje Szkolna Komisja Rekrutacyjno-Kwalifikacyjna, a zatwierdza Dyrektor Szkoły.
§ 5.
TERMINARZ
od 11 maja 2015 r. (poniedziałek) od godz. 10.00 do 22 maja 2015 r. (piątek)
do godz. 15.00
czwartki
w godz. 14.00 - 18.00
poniedziałki, wtorki, środy, piątki
w godz. 8.00 - 16.00 |
Kandydat, dla którego XXVII Liceum Ogólnokształcące jest szkołą pierwszego wyboru, składa podpisane przez siebie i rodziców (prawnych opiekunów) wniosek zgodny ze wzorem ustalonym przez organ prowadzący, stanowiący podstawę utworzenia bazy kandydatów.
Wniosek kandydat drukuje z Systemu.
|
od 19 czerwca 2015 r. (piątek) od godz.10.00 do 23 czerwca 2015 r. (wtorek)
do godz. 16.00 |
Kandydat może dokonać zmiany wyboru szkół i oddziałów.
|
26 czerwca 2015 r. (piątek)
w godz. 11.00 - 17.00
27 czerwca 2015 r. (sobota)
w godz. 10.00 - 13.00
29 czerwca 2015 r. (poniedziałek)
w godz. 9.00 - 16.00 |
Kandydat (po uprzednim wprowadzeniu do systemu swoich ocen i innych osiągnięć) składa w Liceum następujące dokumenty:
- kopię (poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył) świadectwa ukończenia gimnazjum,
- kopię (poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum, które kandydat ukończył) zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
- inne dokumenty wskazane przez organ prowadzący
Na każdej stronie kopii należy umieścić:
- adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”,
- datę,
- pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz
- pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
Jeśli wszystkie trzy wybrane przez kandydata szkoły znajdują się w Warszawie, kandydat może złożyć jedną kopię świadectwa i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum
|
2 lipca 2015 r. (czwartek)
godz. 17.00 |
Szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów klasy pierwszej zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
|
2 lipca 2015 r. (czwartek)
w godz. 17.00 - 18.00
3 lipca 2015 r. (piątek)
w godz. 8.00 - 16.00
6 lipca 2015 r. (poniedziałek)
w godz. 8.00 - 16.00 |
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia do Szkoły składają:
- oświadczenie, potwierdzające wolę podjęcia nauki w XXVII Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Czackiego, oraz
- oryginał świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego,
- kwestionariusz osobowy oraz pozostałe dokumenty, wymienione w: § 2. p.4,5
UWAGA! Niezłożenie w wymaganym terminie niezbędnych dokumentów eliminuje kandydata z listy przyjętych.
|
7 lipca 2015 r. (wtorek)
godz. 16.00 |
Ogłoszenie listy przyjętych kandydatów, którzy potwierdzili wolę uczęszczania do XXVII Liceum Ogólnokształcącego.
Szkolna Komisja Rekrutacyjna ogłasza listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do Szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych (lub informację o liczbie wolnych miejsc) uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
|
Załączniki
ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
do XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Czackiego w Warszawie w roku szkolnym 2014/2015
|
|
zasady_rekrutacji_14-15.pdf |
Zarządzenie nr 21 Mazowieckiego Kuratora Oświaty
z dnia 15 kwietnia 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
|
Zarządzenie Nr 10 Mazowieckiego Kuratora Oświaty
z dnia 19 lutego 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
|
|
|
zarzadzenie-21 pdf |
zarzadzenie-10 pdf |
Załącznik Nr 1
Wykazy konkursów przedmiotowych, tematycznych i interdyscyplinarnych dla gimnazjalistów organizowane przez mazowieckiego kuratora oświaty
|
Załącznik Nr 2
Wykazy olimpiad dla gimnazjalistów
|
|
|
zal-1 pdf |
zal-2 pdf |
Załącznik Nr 3
Wykazy olimpiad przedmiotowych dla szkół ponadgimnazjalnych
|
Zawody sportowe
Gimnazjum - wykaz zawodów sportowych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkoły
|
|
|
zal-3 pdf |
zawody_sportowe pdf |
Zawody wiedzy
Gimnazjum - wykaz zawodów wiedzy organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkoły
|
Zawody artystyczne
Gimnazjum - wykaz zawodów artystycznych organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkoły
|
|
|
zawody_wiedzy pdf |
zawody_artystyczne pdf |
Zarządzenie Nr 6 Mazowieckiego Kuratora Oświaty
z dnia 10 lutego 2014 r.
w sprawie rekrutacji uczniów i słuchaczy do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015
|
|
zarzadzenie-6 pdf |
Druki do wypełnienia
Poniższe druki będziemy przyjmować od kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do Czackiego. Należy otworzyć każdy z dokumentów, wypełnić zawarte w nich formularze oraz je wydrukować.
Dokumenty w przygotowaniu